U bent hier

Bovenaan in Google

Google heeft een enorme lijst factoren die allemaal meetellen om te scoren in de zoekmachines en bijvoorbeeld bovenaan in Google te geraken.

Zo is de INHOUD van je website / pagina / artikel vandaag het belangrijkste issue. Als je de lezer iets te bieden hebt, heeft Google dat ook voor jou.

Maar enkel inhoud is niet voldoende. Zo zijn er vandaag nog een heleboel andere factoren waar u zelf op kan letten:

  • responsive design (uw website past zich aan, aan de schermgrootte van de lezer - PC, tablet, smartphone)
  • meta-tags (script code die de zoekrobots extra info geven)
  • robot vriendelijke sites (bv gebruik van sitemaps en xml files)

En een laatste belangrijke punt zijn LINKS.

Inkomende links zijn een belangrijke waardemeter voor de zoekmachines. Maar niet elke link telt even zwaar door.

  • een inkomende link is goed
  • een inkomende link vanuit een goede website is beter
  • een inkomende link met uw trefwoord vanuit een goede website is nog beter
  • een inkomende link met uw trefwoord vanuit een pagina over dat onderwerp op een goede website is nog beter
  • een inkomende link met uw trefwoord vanuit een pagina over dat onderwerp op een goede website over uw onderwerp is nog beter
  • een inkomende link met uw trefwoord vanuit een pagina over dat onderwerp op een goede website over uw onderwerp die zeer hoog staat in de rangschikking is nog beter
  • een inkomende link met uw trefwoord vanuit een pagina over dat onderwerp op een goede website over uw onderwerp die zeer hoog staat in de rangschikking  en zelf veel links krijgt is nog beter
  • een inkomende link met bovenstaande kenmerken die uw onderwerp 'ademt' is ideaal. (ademen = alles verwijst naar uw trefwoord)

Maar denk eraan, er zijn ook punten waarop de zoekmachines uw resultaten afstraffen. U zal daardoor zakken in de zoekresultaten (of zelfs niet meer weergegeven worden)

  • wanneer uw trefwoord te WEINIG voorkomt
  • wanneer uw trefwoord te VEEL voorkomt
  • wanneer u linkt vanop een andere URL die 'automastisch' geforward staat

7211 heeft daarom enkele low-budget oplossingen die u kan helpen gevonden te worden op uw onderwerp.

  • Onze shadow URL's zijn 1-page-websites die er allemaal hetzelfde uitzien, maar handelen over 1 onderwerp: uw onderwerp.
  • Deze pagina maakt deel uit van een groter geheel (bedrijfsterminologie.be) en biedt informatieve meerwaarde aan de lezer.
  • Elke link op de pagina leidt echter naar uw website, die daardoor een 'expert' is op het vlak van uw onderwerp.

Zo scoort u op verschillende niveau's: uw website krijgt een rijke inkomende link, de shadow url zelf scoort mogelijk hoog in de ranking, en u krijgt er hopelijk een aantal nieuwe bezoekers door, die op zoek waren naar uw onderwerp.