rekenvoorbeeld

Een rekenvoorbeeld kan veel verduidelijken:

BVBA Van Den Tellefon heeft 1 vestiging, waarin 9 gebruikers beschikken over een mobiel toestel (gsm / smartphone / tablet met sim / ...) VDT heeft dus 10 units die wij in rekening brengen.

Scenario 1: VDT wil een éénmalige analyse van hun facturen. Uit het factuur blijkt dat 2 van de mobiele nummers elk € 20 per maand kunnen besparen door een tariefaanpassing, 1 nummer een korting van € 3 niet ontvangt, en een datagebruiker € 7 kan besparen. Tesamen kunnen ze dus € 50 per maand besparen. Op een jaar tijd bespaart VDT BVBA dus € 600 door enkele administratieve aanpassingen en rechtzettingen. Deze kan VDT via hun contactpersoon laten uitvoeren.

De kostprijs die 7211 aanrekent voor de QUICKCHECK is € 45  + € 10 per unit. Dit geeft als kostenplaatje € 10 x 10 U (€ 100) en € 45. Totaalprijs € 145. Besparing gerealiseerd van € 435 (€ 600 - € 145) en VDT kan er weer even tegen.

Scenario 2: VDT wil ons als contactpersoon, waarbij we tevens maandelijks de facturen controleren. Uit de eerste analyse komt alvast dezelfde conclusie als in scenario 1 (besparing € 600). Als contactpersoon vragen wij echter alle rechtzettingen en aanpassingen aan. Ook elk volgend factuur nemen we onder de loep, waarbij we telkens nieuwe tariefwijzigingen en opties kunnen voorstellen, en de facturen blijvend correct zijn. Ook voor alle vragen die in de looptijd bovenkomen, heeft VDT in 7211 zijn vaste contact gevonden.

De kostprijs die 7211 aanrekent voor het 7211Servicepack is € 2,5 / unit / maand. Dit geeft als kostenplaatje € 2,5 x 10 U = € 25 per maand. En VDT is elke maand zeker van de facturen.